Színjátszókör – Egervári-Kövér Hanna

Az évfolyam színjátszó köre

 

A feladatom ezúttal az volt, hogy a színjátszó szakkörösökkel csináljak interjút. Először kérdéseket kellett összeírnom a diákoknak, majd a vezető tanáraiknak Nádori és Horn tanár úrnak.

szinhaz

Első kérdésem az volt, hogy miért választották a szakkört. Erre a legtöbben azt válaszolták, hogy szeretik a színpadot és szeretnek mások bőrébe bújni, de volt, aki a társaság miatt kezdett el járni.

A második kérdés már inkább egy felmérés volt, mert azt kérdeztem, hogy színészkedtek-e már valahol komolyabban az iskolai kör előtt. 8-an nem vettek még részt hasonló programban, és amikor arról kérdeztem őket, hogy miért nem, kiderült, hogy nem volt rá lehetőség az előző iskolájukban. 7-en vannak azok, akik már játszottak iskolai vagy akár komolyabb színdarabban, esetleg filmben.

A harmadik és egyben legutolsó kérdésem így szólt: „Hogy zajlik egy óra? Mit csináltok?” Erre a kérdésre először majdnem mindenki azt válaszolta, hogy mindig mást, de egy kis nyaggatás után beadták a derekukat. A munkafolyamat kezdetén először csak beszélgetnek, és általuk kitalált jeleneteket játszanak el. Aztán ötletelnek, hogy mi legyen az előadott darab témája. Miután kitalálták és megírták a szövegkönyvet, jöhet a gyakorlás. Először a jeleneteket külön-külön gyakorolják, majd „összekötik” őket. Ezek után annyit gyakorolnak, hogy már a fülükön jön ki…

Mindenki nagyon szeret a szakkörre járni és nagyon vidáman válaszoltak, amikor kérdeztem őket!

A következő „interjú alanyom” Horn tanár úr volt. Kíváncsi voltam arra, hogy Ő mit segít a háttérmunkában. Megtudtam, hogy tulajdonképpen segítője Nádori tanár úrnak. Második kérdésem a munkamegosztásról szólt. Érdekelt, hogy milyen a munkamegosztás Nádori tanár úr és közte.  A tanár úr válaszából én azt szűrtem le, hogy inkább Nádori tanár úr a főnök, és Horn tanár úr kérdez, tehát a picit „homályos” részekre rákérdez, hogy mindenkinek világosabb legyen a feladata.

 

Nádori tanár úrhoz is odamentem a következő kérdésekkel:

Hogyan zajlik a szövegírás?

„Először improvizációs gyakorlatokat csinálnak, majd, aki nagyon jó jelenetet csinál, az megírhatja szöveget”.

Milyen az együttműködés a diákok közt?

„A diákok teljesen egyedül hozzák létre a darabot. Én csak felügyelem őket, hogy ki nem ugorjanak az ablakon…”

Ebből azt feltételezem, hogy kiváló az összhang, hiszen a karácsonyi darabjuk is nagyon jól sikerült.

 

Egervári-Kövér Hanna

Vélemény, hozzászólás?