Star Wars Battlefront játékteszt – Malata Maximilián

A játék fő fejlesztője az EA DICE akiknek többek között a Battlefield

Sorozatot köszönhetjük(remek játékok egyébként).

2013 májusában az EA megvásárolta a kizárólagos jogokat a Star Wars játékok publikálásához és ezután kezdetét vette a játék fejlesztése a DICE a Visceral games(Dead Space) és a BioWare(Mass Effect és Dragon Age) segítségével. A játék már a kezdetektől sem a Battlefront II folytatása ként volt bejelentve, ezért mindenkit izgatott a végeredmény , mivel amúgy is már rég nem érkezett említésre méltó AAA Star Wars játék.

A játékot a Frostbite 3 – as engine hajtja , ami megint bizonyította, hogy

szemkápráztató grafikára képes minden platformon.

Na de most jön a fekete leves :

Sajnos nagyon kevés és kevésbé igényesen kidolgozott pálya van , ami azért visszavesz a látványból, de ez így is rendben van. Borzasztóan kevés a  személyre szabási lehetőség. Van 11 féle fegyver ,ami magában is nagyon kevés, ráadásul ezek nem customize-olhatóak szóval egy idő után a játék átmegy egy egyhangú “pew-pew” – zásba. Az egy kicsit dob az élményen ,hogy lehet first-personban és lehet third-person – ban is játszani, de ettől nem lesz sokkal izgalmasabb.

Van több játékmód de a legtöbb egyre megy. Tulajdonképpen 3 csoportba lehet a módokat sorolni :

  • Katonával pewpewzás
  • Repülővel pewpewzás
  • Hősökkel pewpewzás

És tulajdonképpen ezt csinálhatjuk az összes módban egyszerre. Mivel a cél, hogy össze-vissza rohangálsz a pályán anélkül, hogy letaposson egy AT-AT (bizony) és anélkül hogy 16 stormtrooper egyszerre lőjön szét vagy valami airstrike, és ha ezt mind túlélted, akkor meg szedd fel az idióta power-up – okat a csapattársaid előtt, hogy mindenkit szétszívathass a lépegetővel meg hasonlóval. Ha meg nem veszed fel a power-up – okat akkor téged szívatnak szét. A power-up – ok másik oldala a hősok, akiknek bőrébe bújva érezhetjük a Star Wars “fíling” – et.

Először majd’ megőrültem, hogy végre Darth Vader-el kaszabolhatok meg fojtogathatok, de aztán jött 16 lázadó és szétlőttek.(természetesen miután szétszivattam a fél világot mint mások).

Összesítve az első másfél óra a következő érzést adta át : -“Hát ez nagyon Star Wars! Hát ez

nagyon menő!”- majd másfél órát követően Felvetődött bennem a játék legnagyobb gondja, amit a következő kérdések kísérnek :

  • Mit csinálok
  • Mit csinál ez a sok pew-pew itt

Vagyis egyszóval a játék borzasztóan UNALMAS.

Csak ismételni tudom magam. Nem tudod mit csinálsz, vagy, hogy miért . Csak rohangálsz és pew-pew-zol össze-vissza.

Az egész játék olyan érzetet kelt, mintha egy félkész játék lenne,

amiben nem maradt idő a fejlesztésre. A játékból a single player is teljesen kimaradt. Vannak valami szánalmas tutorial missionok, amik kb. 2 percesek. De ez még nem mentség , mert van rengeteg remek játék, ami multiplayer only de a battlefrontnak ez sem sikerült.

Bár szerintem ehhez hozzájárul az EA legújabb gazdaságpolitikája, mely tömören annyit tesz, hogy kiadunk egy bőven félkész játékot a megfelelő negyedévben (ami 60 euró) + kiadunk hozzá season pass-t 15k dlc-vel , ami együtt 30-35 euró + hogy minden játék legyen kártyajáték (lásd. FIFA , Battlefront , Battlefield , Garden Warfare) és vegyél bele in-game coin-t meg packokat meg mindent.

ÉS, ha már sikerült több mint 100 eurót beleölni a jatékba akkor TALÁN,

ISMÉTLEM , TALÁN , lesz egy játszható játékunk, ami szerintem messze nem éri meg azt a 100 eurót sőtt még a 60-at se.

Összesítve azt javaslom , hogy ne erre költsétek a pénzeteket,

Hiszen vannak már sokkal jobb FPS és TPS shooterek a piacon, ha meg

Star Wars mániátok van , akkor vagy üljetek be a moziba és nézzetek egy

Star Wars VII – et vagy maradnak az örökzöld klasszikus Star Wars játékok. (lásd. Jedi Knight II , stb…)

 

Forrás : https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Battlefront_(2015_video_game)

Vélemény, hozzászólás?