Door kickers (ajtórugdosósdi) – Pásztor András

A KillHouseGames csapata csupán három fejlesztőből áll, akik nem az a “dobjunk össze egy játékot és lesz sok pénzünk” fajtából valók.

A játék egy felülnézetes SWAT-os valósidejű taktikai játék, amely rengeteg egyedi újítást tartalmaz. Célunk, hogy valós kommandós helyzetekben maximálisan jól végezzük el az adott feladatokat. Kezdetben sima felderítés-likvidálással tanulhatunk bele a játékba, majd szépen nehezedik a dolgunk: egy bombát kell időben megtalálni és hatástalanítani, túszokat menekíteni vagy épp egy kivégzést kell megakadályoznunk.

Szóval, adott egy helyszín, egy csapat és egy cél. Kezdetben kisebb helyszínen, egyszerű tisztítsd meg a lakást a terroristáktól feladatokkal kell megbirkózni. Fontos, hogy mindent szemügyre vegyünk, milyen lehetőségek lehetnek, merről támadhatnak stb., majd precízen el lehet kezdeni megtervezni a behatolást.

A legötletesebb funkció a planning(tervező) mód: bármikor megállíthatjuk a játékot és így újratervezhetjük a hadműveletet anélkül hogy bárki megsérülne, majd a játék folytatásával katonáink végrehajtják a megtervezett akciót.

Az első pályákon 2 emberből áll a csapatunk, ezeket lehet drag and drop-szerűen irányítani, hogy hova menjenek. Szaggatott vonallal jelzi az útvonalat és fehér ponttal jelzi az adott szakasz végét. A pontból húzhatunk akár tovább is útvonalat és a szaggatott vonalakon is lehet plusz feladatokat kijelölni: mondjuk lépjen be a szobába, közben nézzen körbe és az ajtó mellett töltse újra a fegyverét. Ezekhez jön még számos akció: kémkamera, újratöltés, villanógránát, ajtóberobbantás, ajtóbetörés, stb.

Eleinte még viszonylag átlátható az egész, de amikor már több katonával két oldalról kell nagyon profin behatolni egy maximálisan őrzött területre, az már kemény dió lesz. Ezért is a planning módot hamar meg lehet és ajánlott szeretni, mivel sokszor jól jön, hogy bármikor meg tudjuk állítani a játékot, ha éppen előbukkan egy nem kívánt ellenfél és szép nyugodtan át lehet tervezni minden mozdulatot.

Hamar bele lehet jönni a játékba, szerencsére fokozatosan. Ami később még hasznos lehet, az a csapatfelosztás és az egységek egyedisége: jelenleg 5 fajta létezik: a pisztolyos pontosabban céloz, jobban belátja a kisebb szögeket; a gépfegyveres nagyobb tárral rendelkezik és messzebbre tud lőni; a sörétes puskás aki ha egy közelben tartózkodó ellenséget meglő az már nem kel fel többet, de távolra nem hatékony; a pajzzsal rendelkező katona aki meglepő módon egy pajzzsal és egy pisztollyal tör a terroristák életére, de egyedül nem hatékony; és a ,,stealth” vagy magyarul inkább a csöndes gyilkos mivel hangtompítós lőfegyverrel rendelkezik és a többit szerintem már nem kell leírnom…

A pályákon az ellenségek, a bomba, a túszok helyzete változó. Van ismétlődés, de ki kell ismerni vagy nagyon megfontoltan kell nekifogni. Későbbiekben lehetőségünk van pályát szerkeszteni és ezeket online megosztani egymás között vagy ha lusták vagyunk, de szeretnék valami újat, akkor elővehetjük a kampány és mission generátort, amely egyértelműen megsokszorozza a játékidőt. Amúgy a pályák és a feladatok így is igen változatosak, de ezekkel a plusz kiegészítésekkel szavunk se lehet.

Összességében a játék viszonylag nehéz, viszont végtelenszer újrajátszható. Kezdetben csak örül az ember, ha sikerült egy misszió, de később már nem elégszik meg ezzel maximum csillagosra akarja teljesíteni a pályát. Ezt viszonylag nehéz elérni még a könnyebb pályákon is. Egy csillag jár, ha teljesítjük az adott pályát, még egy csillag jár, ha nem veszítünk el egy egységet se a csapatból és még egy, ha a gyorsabban teljesítünk a megadott pályaidőnél. Ezek a csillagok szolgálnak ,,fizetőeszközként”: ezekből vehetünk csapatunknak jobb fegyvereket, hatékonyabb eszközöket.

Ahogy a legtöbb játékban, így itt is megtalálható a képesség fa, amiket ha aktiválunk, katonáink új képességeket kaphatnak.

A játékhoz azért kell szerencse is, mivel néha eléggé szemét a random generátor, de középpontban a nagyon precíz megtervezés és figyelem áll, ez viszont az utolsó másodpercekig. Ezt azért is hangsúlyozom, mert simán megölhet egy kis sarokban elbújt ember, akár a legvégén. Vannak eléggé kemény helyzetek is, mint a nagy tér közepén egy 20 másodperc múlva robbanó bomba 30 terroristával vagy a nagy villában időre történő kivégzés megakadályozása. Ezek kezdetben nagyon megizzasztják az embert, de mint már írtam a játék nem könnyű, de nehéz.

3 comments on “Door kickers (ajtórugdosósdi) – Pásztor András

Vélemény, hozzászólás?