Az egészséges életmód (Bartók Maya és Kornis Anna cikke)

(bevezető)

 

Sok 13,5 éves gyerek nem nagyon figyel az egészséges életmódra. Legtöbben nem étkeznek úgy, hogy az kifizetődő lenne, rengeteg időt töltenek a gép előtt, ezért elhanyagolják a sportolást. Ezek elhízást okozhatnak. Elhízni nagyon könnyű és gyors folyamat, de visszacsinálni, lefogyni nagyon nehéz, sokat kell sportolni és diétázni. A legtöbb kamasz pedig elfelejti a testmozgás fontosságát, ezért ennek megelőzéséül adunk pár tanácsot, hogy egészségesebben tudj élni.

 

 

Táplálkozás:

 

Az egészséges táplálkozás nagyon fontos ahhoz, hogy egészségesen tartsuk a testünket. Ügyelni kell arra, hogy ne hízzunk el, de ne is legyünk túl soványak, mert akkor nem tudunk rendesen fejlődni. A kamaszoknál jelenlévő gyakori testképzavar, miszerint az adott kamasz túl kövérnek találja magát, és betegesen le akar fogyni, megelőzhető azzal, ha nem hizlaló dolgokat eszik. A cikkünkben olyan receptek is találhatók, amelyek nem hizlalnak, és nagyon finomak és táplálók.

12527835_824041614390711_1585957312_n

 

 

 

 

 

 

 

 

Ajánlott étkezési szokások

 

  • Nagyon fontos, hogy sok gyümölcsöt és zöldséget egyél
  • Egyél kevesebb szénhidrátot, mert az hizlal a legjobban
  • Napi három étkezés
  • Este 7 után már ne egyél, mert akkor már akármit eszel, az hizlal
  • Ne egyél gumicukrot, csokit vagy ehhez hasonló bolti csomagolt édességeket és gyorséttermi ételt, mert nem csak súlyosodsz tőle, de van, amelyikben nem természetes összetevők vannak, amelyek rákkeltők is lehetnek
  • Válaszd szét a fehérjét és a szénhidrátot
  • Lehetőleg reggelire egyél a legtöbbet, mert a testednek ilyenkor van a legtöbb tápanyagra szüksége, este egyél kevesebbet

 

 

12884450_824024821059057_2043921291_n

 

 

Receptek, amik nem csak egészségesek, de jól is néznek ki (és nagyon tumblr-ök, szóval felteheted őket instagramra)

 

Sportok:

 

A rendszeres sportolás legalább annyira fontos ebben a korban, mint a helyes táplálkozás. A fejlődésben lévő szervezetnek nem csak az egészséges tápanyagokra, vitaminokra van szüksége, hanem a sok mozgásra is. A sportolástól a fiataloknak jobb lesz az állóképességük, erősebbek és kitartóbbak lesznek, jobb lesz a közérzetük és az iskolai tanulásban is, jobban tudnak koncentrálni. Sokkal kiegyensúlyozottabbak lesznek, ha rendszeresen sportolnak. Hetente 2-3 alkalommal ajánlott 1-2 óra edzés, de figyelembe kell venni azt is, hogy a növésben lévő szervezetet nem szabad nagyon túlterhelni.

 

 

Ajánlott sportok:

 

  • Jóga: kikapcsol, kiegyensúlyozottabb lesz tőle az ember
  • Tenisz : fejleszti a labdaérzéket, erősebb lesz tőle az ember
  • Tánc: fejleszti a ritmusérzéket, jó kikapcsolódás és edzés
  • Úszás: erősíti tested és szintén jó kikapcsolódás
  • Foci: fejleszti a labdaérzéket és a gyorsaságot és a csapatban való együttműködést
  • Futás: fejleszti az állóképességet
  • Küzdősportok: levezeti a feszültséget, fejleszti az állóképességet

12380424_824046204390252_192186287_n

 

 

 

 

One comment on “Az egészséges életmód (Bartók Maya és Kornis Anna cikke)

Vélemény, hozzászólás?